Geoblog.pl    SigmaiPi    Podróże    Sigma i Pi jadą w świat.    Przełecz La Pass !!
2017

Przełecz La Pass !!

Nepal
Nepal, Muktināth

Szósty dzień minął bez rzadnych specjalnych przygód. Od samego rana szliśmy pod góre, tak dla odmiany. Dzień skończyliśmy dużo dalej niż myśleliśmy. Nocleg znalezliśmy w ostatnim miejscu przed miejscem docelowym. Base Camb, jest to baza wyjściowa na przełecz i mieści sie na przeszło 4900m.

Na takiej wysokości tlenu jest już coraz mniej, a temperatura oczywiście niższa. Znowu śpimy we wszystkim co mamy, w śpiorach i pod dwoma pierzynami i jakś udaje sie przespać noc ;)

Sobotni poranek, godzina bardzo wczesna bo około 5:15, jeszcze ciemno, a my już na nogach. Szybkie śniadanie, gorąca herbata i w droge.
Niestety, wysokość robi swoje, i im wyzej, tym cieżej sie idzie. Niski poziom tlenu, powoduje ból głowy, a każdy krok jest coraz cieższy. Czujemy sie tak, jak by w butach były ołowiane wkładki. Na wszelki wypadek, bierzemy lek wysokościowy i pomalutku wspinamy sie dalej.
Był bym zapomniał. Cały tydzień, oprócz jednego popołudnia mamy bezchmurne niebo. Dzisiaj co? Chumara zasłania chmure i zaczyna pruszyć śnieg, czy to nie jakiś pech!!!

W końcu, po wielkim wysiłku, docieramy na przełecz La Pass. Widoczność...delikatnie mówiąc, nie jest idealna, lecz nasza radość i tak jest wielka. Na szczycie pijemy herbate, robimy kilka zdjeć i uciekamy w dół drugą stroną. Temperatura i duży wiatr nie pozwala na dłuższe delektowanie sie "zwyciestwem".

Idąc w dół, podziwiamy coraz to inne wzgórza pokazujące sie miedzy chmurami. Do przejścia mamy około 10km do pierwszej miejscowości. W raz z szybkim spadkiem wysokości, nasze samopoczucie i sprawność fizyczna wraca do normy.

Czym bliżej miejscowości w której chcemy spać, tym śnieg coraz bardziej pada. Udaje nam sie dotrzeć i szybko kładziemy sie spać.